Locatie en bereikbaarheid - De Koning van Amsterdam

Locatie en bereikbaarheid

Op deze pagina vind je alle informatie over de locatie en bereikbaarheid van De Centrale Markthal te Amsterdam. De plek waar het verhaal van Maup Caransa zich vanaf december 2024 afspeelt.

Is het theater telefonisch bereikbaar?

Voor algemene vragen kun je contact opnemen met  info@bostheaterproducties.nl.

Wat zijn de openingstijden van het theater? 

Het theater is geopend van woensdag t/m zondag van 17.30-23.30 uur. Na afloop van de voorstelling is er nog de mogelijk na te borrelen met Marktcentraal in de Centrale Markthal. Uitzonderingen op zon- en feestdagen zijn te vinden op onze website. 

Voorstellingsdagen

Deze voorstelling wordt vijf dagen in de week gespeeld op woensdag tot en met zondag waarbij op zaterdag ook een matineevoorstelling plaatsvindt. Een aantal malen per jaar wordt van deze dagen afgeweken in verband met bijvoorbeeld feestdagen. Dan kan een voorstelling ook op een maandag plaatsvinden, bijvoorbeeld in geval van Pasen of Pinksteren. Daarnaast wordt het theater een aantal malen per jaar ter beschikking gesteld ten behoeve van zakelijke bijeenkomsten zoals een congres of awardshow. 

Hoe is het theater bereikbaar?

Het theater is goed bereikbaar met de auto, openbaar vervoer of met de fiets. Met de auto neem je de afslag S105 op de ringweg A10. 

De informatie van het OV is als volgt:

OV

In onze communicatie dringen we bij alle bezoekers aan om, indien ze niet lopend  of fietsend komen, gebruik te maken van het OV. De volgende trajecten zijn daarvoor beschikbaar: 

 

Vervoer Halte/Station/Lijn Afstand tot entree 
Trein Amsterdam Centraal, bus 18, bus 21 Centraal = 2,7 km

Halte bus 18 = 400m

Halte bus 21 = 700m

Amsterdam Sloterdijk, tram 19 Sloterdijk = 3,2 km

Tram 19 = 550m

Station Lelylaan, tram 3 Lelylaan = 3,8 km

Tram 3 = 400m

Tram Jan van Galenstraat / Ruijterweg, tram 19 550m
Hugo de Grootplein, tram 3 400m
Bloemgracht, tram 5 700m
Bus Lijn 18, Halte Markthallen 400m
Lijn 21, Halte Kostverlorenstraat 700m

 

Lopend/fiets/scooters

Bezoekers uit Amsterdam en omgeving wordt gevraagd om lopend of met de fiets naar de voorstelling te komen. Voor de ingang is plek voor 400 fietsen en scooters/brommers.

 

Kan ik iemand afzetten bij het theater?

Er is een aparte Kiss & Ride zone aan de voorkant bij de slagboom waar bezoekers kunnen worden afgezet en opgehaald. Je mag in deze Kiss & Ride zone niet parkeren. 

Mag ik roken in het theater?

De Centrale Markthal is rookvrij

Mag ik mijn tas meenemen de theaterzaal in? 

In verband met de veiligheid mogen alleen kleine tassen (niet groter dan A4 formaat, ongeveer 10 cm dik) mee de theaterzaal in. Andere tassen kunnen worden achterlaten in een locker of in de garderobe.

Is er een garderobe aanwezig? 

Ja, er is een bewaakte garderobe aanwezig. Hier kun je gratis je jas en (rug)tas afgeven. Koffers of weekendtassen kunnen wij niet in bewaring nemen. 

Ik ben iets verloren tijdens mijn bezoek aan het theater. Wat moet ik doen?

Neem contact op met de klantenservice of er iets is gevonden. Gevonden voorwerpen worden 1 maand bewaard. Na die tijd wordt er een geschikte bestemming voor gevonden. 

Is er een informatiebalie in het theater?

In het theater bevindt zich een informatiebalie waar je terecht kunt met alle vragen. Ook kun je bij de informatiebalie merchandising van de voorstelling kopen. 

Gaat er een pendelbus? 

Vanaf de parkeergarage gaat een pendelbus naar het theater. Informatie hierover volgt. 

Kan ik parkeren op locatie?

Parkeren kan in de nabijgelegen parkeergarages Q-park Westergasfabriek en Tetterode Parkeergarage. De loopafstand tot het theater is 18 minuten. Er zijn voldoende taxi’s en Ubers beschikbaar, een pendelbus wordt aan gewerkt. Parkeren in de buurt van het theater wordt afgeraden, er is weinig parkeergelegenheid

Kan ik bij mijn ticket ook een NS dagretour boeken? 

Ja, dat kan. Meer info volgt.

Is er Wifi in het theater aanwezig? 

Ja, je kunt in het theater gebruik maken van ons open netwerk.

Is er een fietsenstalling aanwezig? 

Ja, er is een fietsenstalling aanwezig bij het theater. 

Wordt het theater verwarmd?

Ja, het tijdelijke theater is verwarmd. 

Wat zijn de huidige coronamaatregelen? 

Op dit moment zijn er geen speciale coronamaatregelen. Wij volgen hierin ten alle tijden de voorschriften van de RIVM. 

Q&A

De voorstelling

Is er een leeftijdsadvies voor de voorstelling?

De voorstelling wordt aangeraden voor personen vanaf 12 jaar. Baby’s en kinderen tot 6 jaar kunnen helaas niet worden toegelaten tot de voorstelling.

Waar kan ik een programmaboekje kopen?

In het theater zelf is het programmaboekje te koop.

Mogen er tijdens de voorstelling foto’s, video’s of geluidsopnames worden gemaakt?

Het is niet toegestaan om beeld- of geluidsopnames van de voorstelling te maken. 

Wat zijn de begin- en eindtijden van de voorstelling?

De avondvoorstelling begint om 20.00 en eindigt rond 23.00 uur. De matineevoorstelling begint om 14.00 en eindigt rond 17.00. De deuren van de zaal gaan een half uur voor aanvang van de voorstelling open. 

Is er een pauze?

Er is één pauze van ongeveer 25 minuten. 

Ik ben te laat, mag ik nog naar binnen?

De zaalwacht zal kijken of er een stoel beschikbaar is om zonder overlast de zaal te betreden. Mocht dit niet mogelijk zijn, kunt op op aanwijzing van de zaalwacht op een geschikt moment de tribune betreden. In een uiterst geval kan dit pas na de pauze. 

Kan ik tijdens de voorstelling naar het toilet?

Je kunt tijdens de voorstelling de zaal verlaten voor een toiletbezoek. Maar we proberen dit tot een minimum te beperken vanwege de overlast voor de overige bezoekers. 

Worden er in de voorstellen special effect gebruik waar ik rekening mee moet houden? 

Nee

Is er een opname verkrijgbaar van de voorstelling?

Nee, er zijn geen beeld- en geluidsopnames verkrijgbaar van de voorstelling. De muziek van De Koning van Amsterdam is op termijn terug te vinden op Spotify. 

Mag ik mijn mobiel aan laten staan tijdens de voorstelling? 

Nee, tijdens de voorstelling dienen telefoons volledig te worden uitgeschakeld. Elektronische signalen kunnen onze apparatuur verstoren. 

Ik maak een werkstuk over De Koning van Amsterdam, waar kan ik meer informatie vinden? 

Meer informatie over het leven van De Koning van Amsterdam vind je hier

Meer over Maup Caransa

Eten en Drinken

Kan ik lunchen of dineren in het theater?

In het theater bevindt zich een heerlijk restaurant waar je voorafgaand aan de voorstelling kan lunchen of dineren. Alle informatie vind je op de pagina restaurant [link].

Wat zijn de mogelijkheden voor groepsarrangementen?

Om je bezoek aan onze voorstelling compleet te maken zijn er verschillende arrangementen beschikbaar. De link volgt.

Ik heb niets gereserveerd, kan ik dan alsnog iets eten in het theater?

Je moet vooraf reserveren. Alleen indien de tijd en de beschikbaarheid dit toelaat kan je in overleg met het restaurantpersoneel nog een (dag) menu nuttigen. Anders is er in de pauze de mogelijkheid tot aan het kopen van enkele snacks. 

Zijn er pauze arrangementen?

Ja,  je kun je ook een pauze arrangement aan je bestelling toevoegen. Een overzicht van de mogelijkheden volgt.

Kan er achteraf geborreld worden in de Centrale Markthal?

Jazeker, de foyer gaat dicht na de voorstelling, maar in de locatie van Marktcentraal is de gelegenheid tot een gezellige en eventueel zelfs late na-borrel. 

Mag ik zelf eten of drinken meenemen?

Nee, het is niet toegestaan om zelf eten of drinken mee te nemen. 

Mag ik mijn drankje uit de foyer meenemen naar de theaterzaal? 

Nee, in de theaterzaal mag niet worden gegeten of gedronken, behalve op de speciale Koningseats.   

Kan er rekening gehouden worden met mijn allergieën of dieëtwensen?

Indien je een arrangement reserveert, horen we graag welke allergieën of dieëtwensen er zijn. 

Toegankelijkheid 

Wat zijn de faciliteiten voor mindervaliden?

Het theater is goed toegankelijk voor mindervaliden. Het is ook mogelijk om mensen voor de deur van het theater af te zetten, waarna de auto kan worden geparkeerd. Omdat het theater zich op een afgesloten terrein bevind ik het noodzakelijk u van te voren te melden. 

Het theater is volledig gelijkvloers en er is een invalidetoilet. Rolstoelplaatsen dienen vooraf te worden gereserveerd. Je wordt door een van onze medewerkers begeleid naar de theaterzaal. 

Er is altijd iemand aanwezig in het theater voor vragen, mochten er zich onverhoopt problemen voordoen. Voor meer informatie verwijzen we je graag naar de pagina toegankelijkheid [link].

Ik ben slecht ter been, kan ik een rolstoel of rollator lenen? 

Vraag hiernaar bij onze informatiebalie, hulpmiddelen kunnen niet vooraf worden gereserveerd.  

Mag ik mijn rollator/looprek meenemen de theaterzaal in? 

Ja, je mag een rollator of looprek meenemen de theaterzaal in. Een van onze medewerkers zal naar de zaal begeleiden. Voor aanvang van de voorstelling zal je rollator/looprek worden opgehaald door een van onze zaalwachten. In de pauze en na de voorstelling wordt deze weer bij je teruggebracht. 

Mag ik een hulphond mee naar binnen nemen?

Het theater is toegankelijk voor blindengeleide- en hulphonden. Neem contact op met onze klantenservice via 0900 – 1533 (€0,60 p/m) voor de beste plaatsen.