Veelgestelde vragen - De Koning van Amsterdam

Veelgestelde vragen

Q&A

De voorstelling

Wat zijn de begin- en eindtijden van de voorstelling?

De avondvoorstelling begint om 20.00 en eindigt rond 23.00 uur. De matineevoorstelling begint om 14.00 en eindigt rond 17.00. De deuren van de zaal gaan een half uur voor aanvang van de voorstelling open.

Is er een leeftijdsadvies voor de voorstelling?
De voorstelling wordt aangeraden voor personen vanaf 12 jaar. Baby’s en kinderen tot 6 jaar kunnen helaas niet worden toegelaten tot de voorstelling.

Is er een pauze?
Er is één pauze van ongeveer 25 minuten.

Mogen er tijdens de voorstelling foto’s, video’s of geluidsopnames worden gemaakt?
Het is niet toegestaan om beeld- of geluidsopnames van de voorstelling te maken tot het einde van de voorstelling.

Waar kan ik een programmaboekje kopen?
In het theater zelf is het programmaboekje te koop.

Ik ben te laat, mag ik nog naar binnen?
De zaalwacht zal kijken of er een stoel beschikbaar is om zonder overlast de zaal te betreden. Mocht dit niet mogelijk zijn, kunt op op aanwijzing van de zaalwacht op een geschikt moment de tribune betreden. In een uiterst geval kan dit pas na de pauze. 

Kan ik tijdens de voorstelling naar het toilet?
Je kunt tijdens de voorstelling de zaal verlaten voor een toiletbezoek. Maar we proberen dit tot een minimum te beperken vanwege de overlast voor de overige bezoekers. 

Worden er in de voorstellen special effect gebruik waar ik rekening mee moet houden?
Nee.

Is er een opname verkrijgbaar van de voorstelling?
Nee, er zijn geen beeld- en geluidsopnames verkrijgbaar van de voorstelling. De muziek van De Koning van Amsterdam is op termijn terug te vinden op Spotify. 

Mag ik mijn mobiel aan laten staan tijdens de voorstelling?
Nee, tijdens de voorstelling dienen telefoons volledig te worden uitgeschakeld. Elektronische signalen kunnen onze apparatuur verstoren. 

Ik maak een werkstuk over De Koning van Amsterdam, waar kan ik meer informatie vinden?
Meer informatie over het leven van De Koning van Amsterdam vind je hier Meer over Maup Caransa

Eten en Drinken

Kan ik lunchen of dineren in het theater?
In het theater bevindt zich een heerlijk restaurant waar je voorafgaand aan de voorstelling kan lunchen of dineren. Alle informatie komt binnenkort beschikbaar op de pagina restaurant [link].

Wat zijn de mogelijkheden voor groepsarrangementen?
Om je bezoek aan onze voorstelling compleet te maken zijn er verschillende arrangementen beschikbaar. Voor groepen vanaf 20 personen neem je contact op met onze partner Bookx 020-6757474. 

Ik heb niets gereserveerd, kan ik dan alsnog iets eten in het theater?
Je moet vooraf reserveren. Alleen indien de tijd en de beschikbaarheid dit toelaat kan je in overleg met het restaurantpersoneel nog een (dag) menu nuttigen. Anders is er in de pauze de mogelijkheid tot aan het kopen van enkele snacks. 

Zijn er pauze arrangementen?
Ja,  je kun je ook een pauze arrangement aan je bestelling toevoegen. Een overzicht van de mogelijkheden volgt.

Kan er achteraf geborreld worden in de Centrale Markthal?
Jazeker, de foyer gaat dicht na de voorstelling, maar in de locatie van Marktcentraal is de gelegenheid tot een gezellige en eventueel zelfs late na-borrel. 

Mag ik zelf eten of drinken meenemen?
Nee, het is niet toegestaan om zelf eten of drinken mee te nemen. 

Mag ik mijn drankje uit de foyer meenemen naar de theaterzaal?
Nee, in de theaterzaal mag niet worden gegeten of gedronken, behalve op de speciale Koningseats.   

Kan er rekening gehouden worden met mijn allergieën of dieëtwensen?
Indien je een arrangement reserveert, horen we graag welke allergieën of dieëtwensen er zijn. 

Toegankelijkheid 

Wat zijn de faciliteiten voor mindervaliden?
Het theater is goed toegankelijk voor mindervaliden. Het is ook mogelijk om mensen voor de deur van het theater af te zetten, waarna de auto kan worden geparkeerd. Omdat het theater zich op een afgesloten terrein bevind ik het noodzakelijk u van te voren te melden. 

Het theater is volledig gelijkvloers en er is een invalidetoilet. Rolstoelplaatsen dienen vooraf te worden gereserveerd. Je wordt door een van onze medewerkers begeleid naar de theaterzaal. 

Er is altijd iemand aanwezig in het theater voor vragen, mochten er zich onverhoopt problemen voordoen. Voor meer informatie verwijzen we je graag naar de pagina toegankelijkheid [link].

Ik ben slecht ter been, kan ik een rolstoel of rollator lenen?
Vraag hiernaar bij onze informatiebalie, hulpmiddelen kunnen niet vooraf worden gereserveerd.  

Mag ik mijn rollator/looprek meenemen de theaterzaal in?
Ja, je mag een rollator of looprek meenemen de theaterzaal in. Een van onze medewerkers zal naar de zaal begeleiden. Voor aanvang van de voorstelling zal je rollator/looprek worden opgehaald door een van onze zaalwachten. In de pauze en na de voorstelling wordt deze weer bij je teruggebracht. 

Mag ik een hulphond mee naar binnen nemen?
Het theater is toegankelijk voor blindengeleide- en hulphonden. Neem contact op met onze klantenservice via 0900 – 1533 (€0,60 p/m) voor de beste plaatsen.